آسان ترین روش نظافت کیبورد در خانه

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 73

صفحه کلید یا کیبورد کامپیوتر از مهمترین اجزای جانبی کامپیوتر هستند که ممکن است پس از استفاده طولانی مدت کثیف شوند. حتی در صورتیکه از آن مراقبت ویژه کنید و برای حفظ نظافت آن بکوشید هم ممکن است در اثر گرد و غبار و آلودگی بر عملکرد صفحه کلید تأثیر بگذارد. در این مقاله قصد داریم بهترین روش های نظافت کیبورد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب: 

  • اقدامات ایمنی پیش از تمیز کردن کیبورد
  • مرحله اول: حذف زباله های سطحی روی کیبورد

  • مرحله اول: حذف زباله های سطحی روی کیبورد

  • مرحله سوم: پاکسازی کیبورد با استفاده از پنبه آغشته به الکل

  • تمیز کردن لپتاپ با استفاده از الکل

     

اقدامات ایمنی پیش از تمیز کردن کیبورد

در اغلب اوقات، بهترین روش نظافت کیبورد، جدا کردن صفحه کلید و تمیز کردن آن با هوای فشرده و یا الکل است. بنابراین اگر کیبورد خیس شد، آن را از برق بکشید و بلافاصله خشک کنید.کامپیوتر را خاموش کنید و تمام کابل های اتصال را جدا کنید. 

اگر صفحه کلید شما سیمی است، کابل اتصال آن را از کامپیوتر بیرون بکشید. اگر نمی توانید کابل کیبورد را از کیس جدا کنید، کابل برق رایانه خود را جدا کنید تا خطر برق گرفتگی از بین برود. اگر کیبورد شما بی سیم است مطمئن شوید که حتما باتری ها را از آن جدا کرده اید.

مطالعه بیشتر: خرید کیبورد سیم دار ارزان قیمت

 

مرحله اول: حذف زباله های سطحی روی کیبورد

صفحه کلید را وارونه بچرخانید و آن را تکان دهید تا زباله های شل از داخل آن بیفتد.. سعی کنید اینکار را با ملایمت انجام دهید. با انجام این کار بیشتر خرده های غذا، موهای حیوانات خانگی و باقی مانده های دیگر می ریزند. صفحه‌کلید را در جهات مختلف کج کنید و کمی محکم‌تر به آن ضربه بزنید تا بقایای باقی‌مانده‌ای را که متوجه می‌شوید بیرون بکشید.

کیبورد را تکان دهید و این کار را کنار گوش خود انجام دهید تا صدای تکان خوردن تکه های زباله در داخل کیبورد را بشنوید. این اتفاق گاهی اوقات در صفحه کلیدهای مکانیکی و سایر دستگاه هایی با کلیدهای برجسته رخ می دهد. برای تمیز کردن عمیق صفحه کلید را از هم جدا کنید.

اگر کیبورد لپ تاپ خود را تمیز می کنید سعی کنید با یک دست از مانیتور محافظت کنید و با دست دیگر آن را برگردانید تا زباله ها از بین دکه های صفحه کلید خارج شوند. همچنین می توانید برای بیشتر تمیز شدن کیبورد از ژل تمیز کننده استفاده کنید.

برای تمیز کردن کامل صفحه کلید، از زوایای مختلف به آن ضربه بزنید. ابتدا آن را به سمت خود قرار دهید، سپس آن را به هر طرف بچرخانید.

اگر در حال تمیز کردن لپ‌تاپ یا صفحه‌کلید غشایی هستید، سعی کنید آن را در حالی که آن را بیرون می‌کشید نگه دارید. آن را با زاویه 75 درجه کج نگه دارید تا کاملاً عمودی نباشد.

 بیشتر بخوانید: معرفی 5 مدل از بهترین کیبوردهای 2023

مرحله دوم: حذف زباله ها با استفاده از جارو برقی

 

از جاروبرقی می توانید برای پاک کردن گرد و غبار و بیرون کشیدن ذراتی که به راحتی از میان دکمه ها خارج نمی شوند استفاده کنید. قدرت مکش حاصل از جاروبرقی گرد و غبار اکثر زباله های سرسخت گیر کرده بین کلیدها را به خود می کشد. جارو برقی را روی کل صفحه کلید بگیرید و بخصوص در نواحی اطراف کلیدها تمرکز بیشتری داشه باشید. بیشتر زباله های بر قلق در آنجا فرو می روند.

قبل از پاکسازی کیبورد با جارو برقی حتما اطمینان حاصل کنید که دکمه های کیبورد محکم باشند و اگر دکمه ی سفتی دارند ان را قبل از جارو جدا کنید. زیرا اگر کلیدی شل باشد ممکن است داخل جارو برقی کشیده شود. اگر همچنین اتفاقی افتاد، آن را از جاروبرقی بیرون بیاورید، بشویید و سر جای خود برگردانید. آن را روی پایه یا گیره کلید قرار دهید تا دوباره به صفحه کلید متصل شود.

 

آسان ترین روش تمیز کردن کیبورد

مرحله سوم: پاکسازی کیبورد با استفاده از پنبه آغشته به الکل

اطراف کلیدها را با یک تکه پنبه آغشته به الکل ایزوپروپیل تمیز کنید. پنبه را به مقدار خیلی کم مرطوب کنید تا از نفوذ بیش از حد رطوبت زیر کلید ها جلوگیری کنید. اطراف هر کلید را پاک کنید تا باقیمانده گرد و غبار، روغن و سایر آلودگی ها پاک شود.

این کار را چند بار در صورت نیاز تکرار کنید تا کناره های هر کلید و فضای اطراف آن تمیز شود. اگر پنبه بیش از حد کثیف شد آن را عوض کنید. استفاده از الکل می تواند حروف، اعداد و علائم که روی دکمه های کیبورد چاپ شده اند را پاک کند.

بنابراین آن را روی حروف چاپ شده نکشید. ایزوپروپیل الکل خیلی سریع خشک می شود، بنابراین گزینه بهتری نسبت به آب است. شما می توانید آن را در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های عمومی تهیه کنید.

یکی دیگر از گزینه های تمیز کردن این است که یک پارچه میکروفیبر را دور یک چاقو بپیچید. آن را با ایزوپروپیل الکل مرطوب کنید، سپس آن را به سمت شیارهای صفحه کلید فشار دهید. این برای کیبوردهای مکانیکی با کلیدهای برجسته بهترین نتیجه را ارائه می دهد.

 

نظافت کیبورد در منزل

 

مطالب مرتبط: DPI موس گیمینگ چیست؟

تمیز کردن لپتاپ با استفاده از الکل

 

هنگام کار با لپ تاپ مراقب باشید. ایزوپروپیل الکل هنوز یک انتخاب عالی برای تمیز کردن است، اما سخت افزار حساس لپ تاپ درست زیر صفحه کلید قرار دارد. از نفوذ الکل به داخل سخت افزار لپ تاپ جلوگیری کنید تا باعث خسارت های بعدی نشود.

 

صفحه کلید را با پارچه ای آغشته به الکل ایزوپروپیل بشویید. یک پارچه یا دستمال کاغذی بدون پرز انتخاب کنید تا مجبور به پاک کردن پرز ها نشوید. پارچه تمیزکننده صفحه نمایش میکروفیبر یا پارچه عینک گزینه بسیار خوبی است.

پارچه را به مقدار بسیار کمی مرطوب کنید تا از ان چکه نکند. قسمت بالایی هر کلید را پاک کنید تا گرد و غبار باقیمانده و سایر زباله ها پاک شود. سعی کنید خیلی سخت مالش نکنید، زیرا الکل می تواند چاپ را از هر کلید پاک کند.

مراقب کلیدهای پرکاربرد مانند کلید فاصله و کلید اینتر باشید. این لکه ها گرایش بیشتری به کثیفی دارند. ممکن است لازم باشد چندین بار آنها را بشویید تا تمیز شوند.

برای لکه های بسیار سفت و کثیف، از خلال دندان استفاده کنید. خلال دندان را تقریباً صاف روی کلید نگه دارید و لکه را بمالید تا شل شود. بقیه را با ایزوپروپیل الکل پاک کنید.

 

صفحه کلید را با یک پارچه بدون پرز جلا دهید. صفحه کلید را برای آخرین بار پاک کنید تا گرد و غبار و رطوبت اضافی از بین برود. آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تازه و جدید به نظر می رسد. اگر هنوز کثیف است، برای تمیز کردن عمیق آن را جدا کنید. وقتی کارتان تمام شد، صفحه کلید را وصل کنید و آن را آزمایش کنید.

هر الکل ایزوپروپیل روی صفحه کلید در عرض یک دقیقه خشک می شود. آب بیشتر طول می کشد. اگر از آب استفاده می‌کنید یا فکر می‌کنید رطوبت وارد صفحه‌کلید شده است، قبل از اینکه دوباره آن را به برق وصل کنید، اجازه دهید تا 24 ساعت خشک شود.

 

کلام آخر

اگر از آن دسته افرادی هستید که نظافت کیبورد برای شما اهمیت ویژه ای دارد حتما با تحقیق و مطالعه این کار را انجام دهید. زیرا کیبورد یکی لوازم حساسی است که نیاز است با مراقبت نظافت شود. با استفاده از نکاتی که در این محتوا گفته شد می توانید به بهترین شکل ممکن و به آسانی این کار را انجام دهید.

 

 

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری