DPI موس گیمینگ چیست؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 72

این اشتباه است که فکر کنیم همه ماوس‌های کامپیوتر یکسان هستند. یا به غیر از طراحی ظاهری یا دکمه‌های اضافی که یک ماوس دارد، اما کار مشابهی در مقایسه با دیگر موس ها انجام می دهد. اینجا جایی است که DPI ماوس وارد عمل می شود. در این وبلاگ می توانید مطالب زیر را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب:

  • DPI چیست؟
  • DPI و حساسیت
  • چرا DPI بالا؟
  • DPI  و بازی
  • روش تنظیم DPI موس
  • چه زمانی DPI را تنظیم کنیم؟
  • سخن پایانی

موس گیمینگ با DPI بالا

خرید موس سیم دار


DPI چیست؟



یکی از ویژگی های مهم موس که افراد بخصوص گیمرها یا کسانی که کارهای حساس و دقیق با موس انجام می دهند هنگام خرید ماوس به آن توجه می کنند DPI است.
DPI بخصوص برای گیمرها اهمیت بسیار زیادی دارد. موس های گیمینگ با توجه به میزان DPI که دارند سنجیده می شوند. در واقع هرچه DPI ماوس بیشتر باشد، با حرکت اندک جابجایی بیشتری اتفاق می افتد.
DPI استانداردی است که برای اندازه گیری حساسیت ماوس استفاده می شود که به صورت تعداد نقطه در هر اینچ خطی (Dots Per Inch) که دستگاه می تواند تشخیص دهد بیان می شود.
با تغییر DPI، می توانید فوراً سرعت اشاره‌گر را برای کارهای دقیق، مانند هدف گیری در بازی یا ویرایش عکس، تنظیم کنید. هرچه تعداد DPI بیشتر باشد، حساسیت ماوس بیشتر می شود و سرعت اشاره‌گر هم بیشتر خواهد شد. برخی از مدل‌های ماوس شامل دکمه‌های اختصاصی (دکمه‌های DPI On-the-fly) هستند که می‌توانید از آنها برای تنظیم فوری حساسیت موس (DPI) استفاده کنید.
عبارت دقیق‌تر از نظر فنی در واقع CPI یا تعداد در هر اینچ است. زیرا نقطه‌ها به عنوان بخشی از فرآیند درنظر گرفته نمی شوند. با این حال، DPI مخففی است که بیشتر در هنگام مقایسه گزینه‌ها با آن مواجه می‌شوید.

خرید موس DPI بالا
 

DPI به طور خاص به اندازه گیری سرعتی که نشانگر ماوس روی صفحه حرکت می کند، در رابطه با فاصله ای که کاربر موس را حرکت می دهد اشاره دارد. مثلا اگر ماوس خود را یک اینچ به سمت راست با DPI پایین حرکت دهید، و سپس موس خود را یک اینچ به سمت راست با DPI بالاتر جابجا کنید، اشاره گر روی صفحه در مثال دوم بیشتر حرکت می کند. با وجود اینکه مسافت طی شده توسط سنسور ماوس با یکدیگر برابر است.

خرید و قیمت موس بی سیم
 
DPI و حساسیت


برای بسیاری از کاربران، به نظر می‌رسد که افزایش DPI موس را حساس‌تر می‌کند. با این حال، این اندازه گیری ها متفاوت است. DPI محصول پارامترهای فیزیکی سخت افزار ماوس است. حساسیت معمولاً توسط نرم افزار دیکته می شود - معمولاً یک سیستم عامل مانند ویندوز.
 
شما می توانید DPI پایین و حساسیت بالا داشته باشید و بالعکس. برای بیشتر اهداف، افزایش حساسیت روی یک ماوس با DPI پایین راه حل ایده آلی نیست. وقتی از حساسیت نرم‌افزار خواسته می‌شود تا سخت‌افزاری با DPI پایین را جبران کند، کاربران ممکن است هنگام بزرگ‌نمایی روی یک هدف یا انجام ویرایش‌های دقیق در یک برنامه طراحی، با عملکرد تند و تیز مواجه شوند.



چرا DPI بالا؟


هنگام تحقیق روی موس ها، گاهی اوقات یک DPI بالاتر (اغلب 10000 و بالاتر) را می بینید که به عنوان یک ویژگی مطلوب به بازار عرضه می شود. اگرچه DPI بالاتر به طور بالقوه می تواند منجر به دقت کمی کمتر شود، اما برای کاربر معمولی تأثیر چندانی نخواهد داشت. داشتن گزینه استفاده از DPI بالاتر معمولاً ارزشش را دارد.
 
به عنوان مثال، اگر روی یک صفحه نمایش با وضوح بالا کار می کنید، DPI بالاتر ممکن است مفید باشد. حرکت موس با DPI کم زمان بیشتری می برد. اگر چندین بار در روز این حرکت را انجام می دهید، DPI بالاتر می تواند در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. ارگونومی را بهبود بخشد و به طور معناداری بر روند کار شما تأثیر بگذارد.
 
با این حال، اگر کاری را انجام می‌دهید که به دقت بالاتر مانند طراحی در یک برنامه طراحی با ماوس نیاز دارید DPI پایین‌تر ممکن است مناسب‌تر باشد زیرا امکان حرکت دقیق‌تر را فراهم می‌کند.


 

DPI و بازی


DPI همچنین تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد بازی‌های رایانه شخصی دارد. به همین دلیل است که مشخصات DPI اغلب در صفحه‌های محصول ماوس‌های بازی به طرز قابل توجهی نوشته می شود.
هنگام بازی تیراندازی اول شخص با تنظیمات DPI بالا، شبکه هدف شما سریعتر در سراسر صفحه حرکت می کند و به حرکات کوچکتری از دست شما نیاز دارد.
این می تواند برای جابجایی سریع و یا کشیدن مناظر خود از یک طرف نمایشگر به سمت دیگر در زمان کمتری عالی باشد. به خصوص در بازی هایی که سرعت در آن بسیار مهم است.
 
با این حال، DPI بالا همیشه در بازی ایده آل نیست. در برخی شرایط، DPI کمتر ممکن است باعث عملکرد بهتری شود. در تیراندازی اول شخص هنگام استفاده از یک سلاح بزرگنمایی شده، حرکت بیشتر موس باعث دقت بهتر می شود. زیرا فضای بیشتری برای یافتن مکان مناسب برای کلیک کردن دارید.
 


روش تنظیم DPI ماوس


بسیاری از ماوس های کامپیوتری جدیدتر به شما این امکان را می دهند که DPI خود را در لحظه با فشار دادن دکمه های روی کنترلر یا استفاده از یک برنامه خاص تنظیم کنید. و حتی اگر نمی توانید DPI ماوس خود را تنظیم کنید، هر دو کامپیوتر مک و ویندوز دارای تنظیماتی برای افزایش مصنوعی حساسیت ماوس شما هستند. این تنظیم همیشه باید روی بریدگی 6 تنظیم شود.
اگر بالاتر از 6/11 باشد، خطر رد شدن پیکسل ها در حرکات ماوس را دارید. بسیاری از بازی‌ها دارای تنظیمات ورودی خام هستند که تنظیمات حساسیت ویندوز را نادیده می‌گیرد. اما شما می‌توانید این تنظیمات را نیز تنظیم کنید. مطمئن شوید که Enhance pointer precision خاموش است.


 
چه زمانی DPI را تنظیم کنیم؟


اکثر کاربران از محدوده استاندارد DPI 400-1200 راضی هستند. حتی یک ماوس 400 DPI در برنامه هایی مانند مایکروسافت 365 و سایر برنامه های کاربردی احساس خوبی دارد.
با وجود این، موش هایی در بازار وجود دارند که اعداد DPI بسیار بالایی را ارائه می دهند. اعدادی مانند 4000، 8000، 12000، 20000 و حتی بالاتر را خواهید دید! این موش ها برای کی هستند؟ بازار هدف بازی های رقابتی است.
یک ماوس با DPI بالا امکان واکنش سریعتر و هدف گیری دقیق تر را می دهد. گیمرهای حرفه ای واقعی تمایل دارند تنظیمات DPI را بین 400 تا 800 تنظیم کنند. با این حال، برخی از گیمرها یک سطح حساسیت را برای بازی معمولی تیراندازی، و تنظیم DPI دقیق‌تر برای تک تیراندازی دوربرد ترجیح می‌دهند.
 


سخن پایانی


اگر گیمر هستید یا با موس کارهای حرفه ای و تخصصی انجام می دهید، DPI موس المان بسیار مهمی برای انتخاب موس با بهترین عملکرد است. فروشگله خرید 20 عمده فروش اصلی انواع لوازم جانبی کامپیوتر با قیمت های بسیار ارزان می باشد. با توجه به اطلاعاتی که در این مطلب به دست آوردید اکنون می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
برای خرید انواع موس سیم دار گیمینگ یا دیگر لوازم جانبی کامپیوتر به صفحه فروشگاه ما مراجعه بفرمایید.

منبع: How do I change mouse sensivity?

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری