صفر تا صد کنسول بازی

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 47

این روزها بازی های ویدیویی در بین نوجوان ها و جوان ها بسیار پر طرفدار شده است. با پیشرفت تکنولوژی به مرور بازی های کودکان نیز در قالب گوشی ها و ابزارهای دیجیتال قرار گرفتند. کم کم با گذشت زمان بازی ها به شکل بازی های ویدیویی درآمدند و امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند. رشد و پیشرفت بازی های ویدیویی منجر به بوجود آمدن شغل های جدید مانند گیمری شد.

بنابراین برای استفاده از این بازی های ویدیویی نیاز به ابزار و وسایلی است که کنسول بازی یکی از آنها است. کنسول بازی وسیله ای برای انجام بازی های ویدیویی است. در ادامه این مقاله درباره کنسول های بازی برای شما توضیحاتی خواهیم داد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

-کنسول بازی چیست؟

-تاریخچه کنسول بازی

-انواع کنسول های بازی

-راهنمای خرید کنسول بازی

-بازی های کنسول بازی

-قیمت کنسول بازی

-کلام آخر

مطالب مرتبط: DPI موس گیمینگ چیست؟

 

کنسول بازی چیست؟

همانطور که گفته شد برای استفاده از بازی های ویدیویی نیاز به ابزار و وسایلی وجود دارد. کنسول بازی یکی از این وسایل است. کنسول بازی وسیله ای است که از آن برای انجام بازی های کامپیوتری استفاده می شود. در واقع کنسول بازی دستگاه هایی هستند که تنها برای انجام بازی های ویدیویی طراحی و تولید شده اند.

اما کنسول ها تنها توانایی اجرای بازی هایی را دارند که بطور مخصوص برای آنها طراحی و تولید شده اند. درواقع کامپیوترها جرء کنسول بازی به حساب نمی آیند. و البته که تنها برای بازی کردن یا گاهی فیلم دیدن از آنها استفاده می شود و مصرف دیگری ندارند. کنسول بازی شبیه به یک کامپیوتر هستند و رم وحافظه داخلی دارند.

 

تاریخچه کنسول بازی

اولین بازی های رایانه ای در سال 1950 میلادی تولید شدند. ولی اولین کنسول های بازی در سال 1972 تولید شدند که با کابل به تلوزیون متصل می شدند. اولین بازی که کنسول ها با آن ارائه شدند بازی پینگ پونگ بود. در سال 1975 بازی Odyssey 100 منتشر شد  و علاوه بر بازی پینگ پونگ حاوی بازی هاکی نیز بود. پس از آن با ورود نسل های بعدی odyssey به بازار، ساخت این قبیل محصولات به شدن مورد استقبال قرار گرفت و شرکت ها شروع به تولید آن کردند.

با  وجود پیشرفت در تولید کنسول های بازی و اضافه شدن آپشن های جدید به آنها و بالا رفتن کیفیت آنها اما بطور عمده همان سیستم بازی های ویدیویی در آنها وجود دارد. یعنی نحوه ی اتصال در آن زمان به تلوزیون بوسیله ی یک کابل بود و اکنون نیز همین گونه است.

 

انواع کنسول های بازی

Intellivision: شرکت Mattel Electronics در سال 1979 کنسول خود را با نام intellivision به بازار عرضه کرد. بازی هایی که بر روی این کنسول قابل اجرا هستند عبارتند از Golf games، Las Vegas Poker و Black Jack بودند.

کنسول بازی Intellivision

بیشتر بخوانید: لیست قیمت خرید عمده فلش مموری ارزان

ColecoVision: این کنسول توسط شرکت Coleco Industries ساخته شد. تاریخچه تولید این محصول در سال 1982 است. بازی هایی مثل Donkey Kong و  Dega’s Zaxxon می باشند.

کنسول بازی ColecoVision

کنسول Atari VCS: آتاوری وی سی اس 2600 شروع تولید نسل متنوعی از کنسول ها بود. از قابلیت های جدید این محصول این بود که تعداد دسته های بیشتری به بازی اضافه شد.

کنسول Sega Genesis: سگا یکی از معروف ترین کنسول های تولید شده در بین این سالها می باشد و بیشتر افراد نسل های عقب تر تجربه استفاده و بازی با آن را دارند. این کنسول ابتدا در ژاپن به عرضه رسید و بعد از یک سال در آمریکا به نام سگا جنسیس به بازار عرضه شد.

 

کنسول Super Nintendo Entertainment: این کنسول نسل جدید از کنسول های تولید شده توسط شرکت نینتندو است که در سراسر دنیا به فروش رسید. گرافیک این کنسول بسیار قوی بود و جزو بهترین گرافیت های کنسول های نینتندو به حساب می آمد.

 

کنسول play station: این کنسول بازی ساخت شرکت سونی است و در کشور ژاپن تولید شد. یکی از بهترین کنسول های بازی است که امروزه بین گیمرها محبوبیت بسیار زیادی دارد. در سال های بعدی سونی نسخه های بالاتر پلی استیشن 2، پلی استیشن3، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را نیز به بازار عرضه کرد. امروزه پلی استیشم 4 و 5 جزو پر فروش ترین انواع پلی استیشن هستند.

 

کنسول Xbox: کنسول ایکس باکس نیز جزو بهترین کنسول ها محسوب می شود و فروش بسیار بالایی دارد. در ابتدا این کنسول در سال 2001 توسط شرکت مایکروسافت تولید و عرضه شد. کنسول ایکس باکس و پلی استیشن دو رقیب سر سخت و جدی یکدیگر هستند که به دلیل رقابت بالایی که با یکدیگر دارند مدام درحال بهبود کیفیت کنسول های بازی خود هستند.

 

غیر از موارد بالا کنسول ها انواع بسیار بیشتری مانند نسخه های پیشرفته تر ایکس باکس و وجود دارد که به توضیح همه ی آنها نمی پردازیم. در ادامه مقاله درباره ی انتخاب بهترین کنسول بازی توضیحاتی خواهیم داد.

 

راهنمای خرید کنسول بازی

همانطور که اطلاع دارید خرید کالاهایی از این قبیل هزینه ی زیادی به همراه دارد. بنابراین در خرید خود دقت کافی را داشته باشید تا پول خود را به اصطلاح دور نریزید. قبل از خرید می توانید تحقیقات لازم را انجام دهید و از کسانی که در این زمینه اطلاعات دارند یا تجربه ی استفاده از کنسول های مختلف را دارند بپرسید. مطمئنا نظرات آنها شما را راهنمایی خواهد کرد. سعی کنید با پرس و جو از فروشندگان پر فروش ترین و محبوب ترین کنسول بازی را پیدا کنید.

اگر هزینه و قیمت برای شما اهمیت زیادی دارد با توجه به نیاز خود و انتظاراتی که از کنسول دارید یک محصول مناسب را انتخاب کنید. مسلما کنسولی که آپشن های بیشتری داشته باشد گران تر است. اگر وجود آپشن های اضافی که منجر به افزایش قیمت آن می شود برای شما اهمیتی ندارد، از خرید آنها پرهیز کنید. بعنوان مثال بعضی از کنسول ها قابلیت پخش موسیقی یا فیلم را دارند. همچنین توجه کنید که کنسول حتما دارای گارانتی معتبر و اورجینال باشد زیرا گارانتی نشان دهنده ی اصالت کالا است.

 

مطالب بیشتر: راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

بازی های کنسول بازی

امروزه انواع بازی ها در ژانرهای مختلف اکشن، کودکانه، ترسناک و ماجراجویی وجود دارند. اما بیشترین هواداران بازی های کنسولی به بازی های ورزشی و فیفا اختصاص پیدا می کند. با این حال همه افراد با هر سلیقه می توانند از این ابزار استفاده کنند و از انجام بازی های آنها لذت ببرند. در بعضی از کنسول های می توان از بازی های کنسول های قدیمی تر نیز استفاده کرد. بعنوان مثال این ویژگی در کنسول بازی پلی استیشن شرکت سونی به کار گرفته شده است.

 

قیمت کنسول بازی

با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشورمان ایران، نمی توان قیمت ثابتی برای خرید این کالا ها در نظر گرفت و قیمت ها روز به روز درحال افزایش هستند. قیمت کنسول های پلی استیشن شرکت سونی و xbox شرکت مایکروسافت از شرکت های دیگر بسیار گرانتر هستند و البته که کیفیت آنها با کنسول های دیگر قابل مقایسه نیست. قیمت  تقریبی این محصولات از 25 میلیون تا 35 میلیون می باشد.

قیمت وسایل جانبی کنسول مانند دسته بازی نیز با توجه به وضعیت دلار تفاوت قیمت دارد. اما شما می توانید انواع دسته بازی گیمینگ را با قیمت های بسیار مناسب از فروشگاه اینترنتی خرید 20 تهیه کنید. برای مشاهده انواع دسته بازی و قیمت های به روز به لینک زیر مراجعه کنید.

لیست قیمت دسته بازی ارزان

 

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا تاریخچه و انواع کنسول بازی را که در طول سالیان تولید و عرضه شدند به شما معرفی کنیم. انواع کنسول های بازی انقدر متنوع و زیاد است که با توجه به هر نوع بودجه و نیازی که در نظر دارید می توانید از این محصول یک کنسول مناسب را انتخاب کنید و خریداری نمایید. اما با توجه به قیمت گرانی که این وسایل بازی دارند سعی کنید بهترین کیفیت را خریداری کنید تا مجبور به خرید دوباره کنسول یا پرداخت هزینه ی زیاد برای تعمیر آن نشوید.

 

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری