آسان ترین روش های ساخت پاک کننده صفحه دست ساز

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 97

پاک کننده صفحه نمایش خانگی

 

امروزه همه ی خانه ها دارای ابزار و لوازم مدرن و دیجیتال مانند لپتاپ، تلوزیون، آی پد، آیفون و این چنین وسایلی هستند که دارای صفحه نمایش LCD و LED می باشند. هرچقدر هم که تلاش کنید تا آنها را تمیز نگه دارید و از تجمع آلودگی بر روی این گونه وسایل خود جلوگیری کنید، باز هم گرد و غبار بر روی آنها می نشیند. بخصوص مواقعی که در خانه کودک خردسال داشته باشید نمی توان از کثیف شدن آنها جلوگیری کرد.

مطالب بیشتر: خرید اسپری تمیز کننده ارزان

بنابراین برای تمیز نگه داشتن این وسایل نیاز دارید بصورت مرتب آنها را تمیز کنید. اگر آنها را به درستی تمیز نکنید ممکن است به صفحه LCD یا LED انها آسیب جدی وارد شود. و یا لکه برای همیشه بر روی آن باقی بماند.

در این مقاله قصد داریم روش های ساخت اسپری تمیز کننده اسکرین خانگی را به شما آموزش دهیم تا با ساخت این محصول در خانه بتوانید اسپری دست ساز خود را بسازید و به آسانی و هر زمانی از آنها استفاده کنید.  خوشبختانهبا ساخت این پاک کننده های دست ساز می توانید از شر گرد و غبار روی صفحه نمایش خود راحت شوید.

 

روش ساخت پاک کننده صفحه خانگی

استفاده از پاک کننده صفحه نمایش خانگی خطر آسیب رساندن به وسایل شما را از مواد سمی موجود در پاک کننده های صفحه نمایش موجود در فروشگاه ها کاهش می دهد. برای تهیه یک محلول پاک کننده طبیعی دست ساز، باید موارد اولیه که در زیر ذکر شده اند را آماده کنید.

 

خرید عمده اسپری تمیز کننده ارزان

نکاتی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون، کامپیوتر، تلفن همراه و لپ تاپ

جدای از ساختن یک پاک کننده صفحه نمایش خانگی، در اینجا هفت نکته ضروری برای تمیز کردن صفحه نمایش بدون آسیب رساندن به آن ها آورده شده است.

 

  • عدم استفاده از آب لوله کشی برای ساخت اسپری تمیز کننده اسکرین

هنگام تهیه تمیزکننده صفحه نمایش خانگی، هرگز از آب لوله کشی استفاده نکنید. آب لوله کشی حاوی مواد معدنی و مواد شیمیایی مختلفی است که رسوبات و خطوط رگه ای روی صفحه نمایش شما باقی می گذارد.

این مواد معدنی با چشم قابل دیدن نیستند به همین دلیل نمی توان آنها را فیلتر کرد. از طرف دیگر، آب مقطر خالص است و چیزی ندارد که بقایایی را روی صفحه کثیف و گرد و غباری ایجاد کند.

 

  • استفاد از الکل و آب مقطر

الکل می تواند هم باکتری های موجود روی سط را از بین ببرد و هم آلدگی و چربی ها را از روی صفحه گوشی، تلوزیون و ... پاک می کند. چون سرعت خشک شدن آن بسیار بالا است هیچ اثر یا رگه ای روی صفحه دستگاه های دیجیتال باقی نمی گذارد.

همچنین دلیل استفاده از آب مقطر این است که حاوی مواد معدنی نمی باشد. به همین دلیل است که هنگام تمیز کردن صفحه نمایش هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند یا ردی از آن باقی نمی‌گذارد.

مقدار مساوی از الکل و آب مقطر را داخل بطری اسپری بریزید. خوب تکان دهید و محلول را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید و از آن استفاده کنید. هرگز محلول را به طور مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید زیرا به ان آسیب جدی وارد می کند.

ارزان ترین اسپری تمیز کننده بازار 

  • استفاده از سرکه مقطر و آب 

اگر در خانه الکل مالشی ندارید می توانید به جای آن از سرکه مقطر یا الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. سرکه نیز مانند الکل خاصیت تمیز کنندگی و ضدعفونی کنندگی دارد.

پس از مخلوط کردن مواد و ایجاد محلول، می توانید یک یا دو بار در هفته از آن برای تمیز کردن صفحه تلویزیون، صفحه نمایش دیجیتال و سایر صفحات استفاده کنید.

آب و سرکه مقطر را در بطری اسپری مخلوط کنید. آن را روی پارچه میکروفایبر اسپری کنید. سعی کنید پارچه را محکم روی گوشی خود فشار ندهید و به جای فشار دادن شدید روی صفحه نمایش، آهسته و مکررا آن را پاک نمایید.

این روش درست تمیز کردن مانیتور کامپیوتر، گوشی یا تلوزیون بدون وارد کردن کوچک ترین آسیب به دستگاه است. اگر از الکل ایزوپروپیل استفاده می کنید، درب آن را محکم ببندید. زیرا الکل به سرعت تبخیر می شود یا به اصطلاح می پرد.

 

نکات مهم استفاده از محلول پاک کننده صفحه

  1.      هرگز از محلول اسپری تمیزکننده مستقیماً روی صفحه استفاده نکنید: هرگز از محلول تمیز کننده بطور مستقیم بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید. با اینکار محلول از گوشه های صفحه موبایل یا تلوزیون و لپتاپ یا قسمت هایی که ممکن است به آنها توجه نداشته باشید مانند سیم وارد دستگاه شود و به آن آسیب وارد می کند

 

  1.      می توانید از اسانس آهک برای از بین بردن لکه های سخت روی صفحه نمایش استفاده کنید: ممکن بصورت اتفاقی مایعاتی مانند نوشابه و قهوه روی صفحه نمایش تلفن همراه یا لپ تاپ شما بریزد. در چنین مواقعی، از سرکه سفید، آب مقطر و اسانس آهک استفاده کنید تا باقی مانده های چسبناک روی صفحه را پاک کنید.

در یک بطری اسپری، سرکه سفید، آب مقطر و اسانس آهک را بریزید. خوب تکان دهید تا ترکیب شوند. مقدار زیادی از محلول تمیز کننده صفحه را روی پارچه نرم بپاشید و سطح صفحه را در صورت نیاز پاک کنید.

  1.      عدم استفاده از دستمال کاغذی برای پاک کردن صفحه: از استفاده از دستمال کاغذی برای پاک کردن صفحه نمایش خودداری کنید. چه صفحه نمایش کامپیوتر اپل، چه صفحه نمایش لمسی اندروید یا هر نوع صفحه نمایش الکترونیکی دیجیتال دیگری که دارید. هرگز از دستمال کاغذی برای پاک کردن آنها استفاده نکنید. صفحه نمایش ها از شیشه ظریف ساخته شده اند اما دستمال های کاغذی بافت زمختی دارند که در صورت استفاده نادرست می توانند صفحه بخراشند و آسیب بزنند.

 

 

چرا از پاک کننده صفحه نمایش خانگی استفاده کنیم؟

موارد مورد استفاده در پاک کننده های دست ساز خانگی بسیار آسان یافت می شوند و هزینه کمی دارد. همچنین در مقایسه با خرید یک پاک کننده فروشگاهی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. در این مقاله سعی شد تا بهترین و در دسترس ترین روش های تولید یک پاک کننده صفحه دست ساز را به شما آموزش دهیم. از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

 منبع: https://www.tipsbulletin.com/homemade-screen-cleaner/

 

 

 

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری