تفاوت فلش مموری USB و OTG در چیست؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 164

فلش مموری OTG و TYPE-C برای کسانی که از گوشی اندروید استفاده می کنند وسیله ی آشنایی است. حتما شما هم در باره فلش مموری های تایپ سی و او تی جی مطالبی به گوشتان خورده است. در این مقاله سعی داریم به تفاوت های فلش او تی جی و تایپ سی و مزایای آنها پرداخته می شود. اگر قصد خرید این محصولات را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

فلش او تی جی چیست؟

اگر شما از گوشی اندروید استفاده می کنید ممکن است نیاز داشته باشید که برای انتقال اطلاعات از گوشی همراه خود به یک دستگاه دیگر مانند لپ تاپ یا کامپیوتر از فلش مموری برای انتقال اطلاعات استفاده کنید.

اما در گذشته انجام این کار ممکن نبود. زیرا فلش مموری پورت تایپ سی و او تی جی نداشتند. امادر سال 2001 فناوری به نام USB ON THE GO وارد بازار شد. این فناوری جدید همان فلش مموری او تی جی بود که در آن بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر می توانید بطور مستقیم فلش را به گوشی وصل کرده و از آن برای انتقال داده ها استفاده کنید.

بنابراین تکنولوژی او تی جی، نسل جدیدی از فلش مموری ها می باشد. البته امکان دارد همه ی گوشی های اندروید از او تی جی پشتیبانی نکنند. بنابراین هنگام تولید باید بر روی دستگاه فعال شود. البته بیشتر گوشی های نسل جدید به تکنولوژی او تی جی مجهز هستند.

قیمت خرید کابل OTG

او تی جی این امکان را فراهم می کند تا برای یک فلش یو اس بی را از طریق درگاه شارژر گوشی همراه میکرو USB یا TYPE-C به گوشی متصل نمایید. بنابراین بسیار راحت و در کمترین زمان می توانید فعالیت های لازم را برای انتقال اطلاعات انجام دهید و دیگر نیازی به استفاده از روش های پیچیده نخواهد بود.

قیمت فلش تایپ سی

تفاوت OTG و یو اس بی در چیست؟

فلش مموری می تواند به هر پورت USB متصل شود. اما قادر نیست به پورت تایپ سی یا میکرو گوشی وصل گردد. ویژگی اصلی فلش او تی جی که آن را از فلش USB متمایز می کند دارا بودن یک پورت USB و یک سر دیگر پورت micro USB و TYPE C است.

تفاوت بزرگ دیگر که بین این دو نوع فلش وجود دارد اختلاف قیمت بسیار بالای میان آنها است. دارا بودن پورت میکرو یو اس بی خود یک نوع آپشن محسوب می شود. این آپشن بسیار کاربردی باعث اختلاف قیمت بین فلش معمولی و فلش تایپ سی و او تیجی می شود.

 

چگونه از فلش او تی جی استفاده کنیم؟

 استفاده از این فلش مموری بسیار اسان می باشد. درواقع تنها نیاز است که سر او OTG فلش مموری را وارد پورت شارژر گوشی خود نمایید. پس از انجام اینکار اگر گوشی شما به فناوری او تی جی مجهز باشد، گوشی آن را می خواند و سپس می توانید به آسانی اطلاعات را جابجا نمایید.

 

لیست قیمت کابل OTG

تفاوت فلش OTG و TYPE C در چیست؟

تفاوت اصلی فلش مموری های او تی جی و تایپ سی در این است که این فلش موری او تی جی دارای سر میکرو یو اس بی است و فلش تایپ سی دارای یک سر USB و یک سر تایپ سی می باشد. فلش تایپ سی مخصوص گوشی های دارای پورت شارژ تایپ سی است. همانطور که می دانید امروز تعداد گوشی های دارای پورت خروجی تایپ سی درحال افزایش است.

 

کاربرد او تی جی در چیست؟

علاوه بر فلش مموری های او تی جی، کابل های او تی جی نیز مصارف زیادی و مشابه فلش او تی جی را دارند. از کابل های او تی جی نیز می توان برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر استفاده نمود. همچنین کابل های او تی جی قابلیت اتصال به موس کامپیوتر را نیز دارا هستند. این کابل او تیجی می توان برای تبدیل شارژر ها درمواقعی که نیاز به استفاده از شارژر فرد دیگری را دارید نیز استفاده کرد. یا برای انتقال شارژ موبایل به لپ تاپ از آن استفاده نمایید. همچنین برای انتقال شارژ لپ تاپ به گوشی و ....

 

 

آیا گوشی شما از otg پشتیبانی می کند؟

اغلب گوشی های جدید مجهز به فناوری او تی جی هستند. بعنوان مثال همه ی گوشی های سامسونگ این فناوری را دارند. اما یک روش برای فهم این موضوع وجود دارد. می توانید با استفاده از برنامه ی USB OTG checker که به راحتی از گوگل پلی قابل دانلود کردن است، استفاده کنید تا متوجه شوید گوشی شما به فناوری او تی جی مجهز است یا خیر.

خرید عمده لوازم جانبی کامپیوتر ارزان 

تبدیل او تی جی چیست؟

تبدیل های او تی جی تبدیل های کوچکی هستند که برای اتصال فلش ها به گوشی یا وسایلی که پورت microusb دارند مورد استفاده قرار می گیرد. این تبدیل های بسیار کوچک کاربردهای بسیار زیادی دارند و وجود آنها در کیف هرکسی می تواند کاربردی باشد. این وسیله بسیار کار راه انداز در بسیاری از مواقع کار شما را راحت تر پیش می برند.

 

خرید عمده تبدیل OTG

 

کلام آخر

در این مقاله متوجه شدیم که او تی جی یک فناوری جدید است که در واقع وظیفه ی آن تبدیل پورت یو اس بی به پورت میکرو usb است. همچنین تبدیل های تایپ سی به جای پورت micro sd دارای پورت های type-c هستند. فناوری او تی جی بعنوان فلش، تبدیل او تی جی و کابل های او تیجی استفاده می شوند.

برای خرید عمده انواع کابل های او تی جی و اطلاعات از لیست قیمت فلش او تی جی و تایپ سی و خرید عمده می تواند از طریق سایت ما (خرید 20) اقدام نمایید. 

 

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری