فضای ذخیره سازی ابری چیست؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 36

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید اطلاعات خود را در یک فضای مجازی نگه داری کنید و هر زمان که اراده کنید به آن دسترسی داشته باشید؟ یعنی به جای نگهداری اطلاعات در وسایل نگهداری اطلاعات مانند کارت کافظه و فلش مموری، می توانید آنها را در یک فضای مجازی امن و مطمئن ذخیره کنید.

در این مقاله قصد داریم درباره ی فضای ذخیره سازی ابری که یک فضای مجازی مطمئن برای نگهداری اطلاعات شما است، توضیحاتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی فضای ابری

 

فضای ذخیره سازی ابری به شما امکان می دهد داده ها و فایل ها را در مکانی خارج از سایت ذخیره کنید که از طریق اینترنت عمومی یا اتصال شبکه خصوصی اختصاصی به آن دسترسی دارید.

اطلاعاتی که به خارج از سایت برای ذخیره سازی منتقل می کنید بر عهده یک ارائه دهنده ابر شخص ثالث قرار می گیرد. ارائه‌دهنده سرورها و زیرساخت‌های مرتبط را میزبانی، مدیریت و نگهداری می‌کند و تضمین می‌کند که هر زمان که به داده‌ها نیاز داشته باشید دسترسی خواهید داشت.

فضای ذخیره سازی ابری یک جایگزین مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای ذخیره فایل ها در هارد دیسک های داخلی یا شبکه های ذخیره سازی ارائه می دهد. هارد دیسک های کامپیوتری فقط می توانند مقدار محدودی از داده ها را ذخیره کنند. وقتی فضای ذخیره سازی کاربران تمام می شود، باید فایل ها را به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی منتقل کنند.

به طور سنتی، سازمان‌ها شبکه‌های فضای ذخیره‌سازی (SAN) را برای آرشیو داده‌ها و فایل‌ها ایجاد و نگهداری می‌کردند. با این حال، نگهداری از SAN گران است، زیرا با رشد داده های ذخیره شده، شرکت ها مجبورند روی افزودن سرورها و زیرساخت ها برای پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته سرمایه گذاری کنند.

                                                      

شما می توانید به دلخواه روی ظرفیت سرویس های ذخیره سازی ابری تغییر ایجاد کنید. به این معنی که می‌توانید با افزایش حجم داده‌تان، ظرفیت را افزایش دهید یا در صورت لزوم ظرفیت را کاهش دهید.

با ذخیره داده ها در یک ابر، سازمان شما با پرداخت هزینه برای فناوری ذخیره سازی و ظرفیت به عنوان یک سرویس، به جای سرمایه گذاری در هزینه های سرمایه ای ساخت و نگهداری شبکه های ذخیره سازی داخلی، صرفه جویی می کند.

 

مقالات مرتبط: خرید عمده رم گوشی ارزان

 

بهترین انواع فضاهای ذخیره سازی ابری کدام اند؟

 

  1.     فضای google drive

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی رایگان مبتنی بر ابر است که به کاربران امکان می دهد فایل ها را به صورت آنلاین ذخیره کرده و به آنها دسترسی داشته باشند. این سرویس اسناد ذخیره شده، عکس ها و موارد دیگر را در تمام دستگاه های کاربر از جمله دستگاه های تلفن همراه، تبلت ها و رایانه های شخصی همگام می کند.

 

Google Drive با سایر سرویس‌ها و سیستم‌های این شرکت - از جمله Google Docs، Gmail، Android، Chrome، YouTube، Google Analytics و Google+‎ ادغام می‌شود همچنین رقیب اصلی Microsoft OneDrive، Apple iCloud، Box، Dropbox و SugarSync می باشد.

برای شروع کار با Google Drive، کاربر نهایی باید یک حساب Google ایجاد کند. اگر از قبل حساب کاربری داشته باشد وارد آن می شود. سپس عبارت "drive.google.com" را در مرورگر سرچ می کند. درایو من یا "My Drive" بطور خودکار ظاهر می‌شود که می‌تواند شامل فایل‌ها و پوشه‌های آپلود شده یا همگام‌سازی‌شده، و همچنین Google Sheets، اسلایدها و اسناد باشد. سپس، کاربر می تواند فایل ها را از رایانه خود آپلود کند یا در Google Drive فایل ایجاد کند.

 

از طرف دیگر، کاربر نهایی می تواند یک برنامه Google Drive را در یک یا چند دستگاه دانلود کند. یک پوشه Google Drive همراه با پوشه های دیگر در سیستم فایل هر دستگاه ظاهر می شود. فایل‌هایی که کاربر به یک پوشه اضافه می‌کند از طریق یک برنامه وب Google Drive یا پوشه Google Drive در هر دستگاه در دسترس هستند.

 

  1.     فضای ذخیره سازی Microsoft One drive

برای استفاده از OneDrive به یک حساب مایکروسافت و یک آدرس ایمیل Outlook، Hotmail یا Live نیاز دارید.

اگر سیستم عامل ویندوز 8.1 یا ویندوز 10 دارید، حساب مایکروسافت شما از قبل تنظیم شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی ابر سفید در کنار تاریخ و زمان روی دسکتاپ خود کلیک کنید. از طرف دیگر، به Start بروید و OneDrive را از منوی انتخاب کنید.

سپس، اطلاعات حساب مایکروسافت خود (آدرس ایمیل و رمز عبور) را وارد کنید و OneDrive بلافاصله برای استفاده در دسترس خواهد بود.

روی Sign in کلیک کنید، به حساب مایکروسافت خود وارد شوید و مکان پیش فرض را برای پوشه OneDrive در رایانه خود انتخاب کنید. این پوشه حاوی تمام اسناد و فایل هایی است که با رایانه شما همگام شده و در فضای ابری ذخیره می شوند.

 مقالات مرتبط: راهنمای خرید هارد اکسترنال

  1.     فضای ابری ذخیره سازی DropBox

Dropbox یک سرویس ذخیره سازی ابری است که به شما امکان می دهد فایل ها را به صورت آنلاین ذخیره کرده و با دستگاه های خود همگام سازی کنید.

می توانید از پیوندهای Dropbox برای به اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها با افراد دیگر بدون ارسال پیوست های بزرگ استفاده کنید.

Dropbox یک طرح رایگان ارائه می دهد که شامل 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. برای افزایش آن به 3 ترابایت با خرید اشتراک و پرداخت هزینه می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

Dropbox یک سرویس میزبانی فایل است که اغلب به عنوان یک سرویس ذخیره سازی ابری شناخته می شود. Dropbox یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگامی که در Dropbox کاربر می شوید، مقدار مشخصی از فضای ذخیره سازی در یک سرور آنلاین به شما اختصاص داده می شود. پس از نصب برنامه Dropbox بر روی رایانه شخصی، دستگاه تلفن همراه یا هر دو، هر فایلی که به صورت محلی در Dropbox ذخیره می کنید در سرور Dropbox نیز کپی می شود.

اگر در یک مکان تغییراتی در این فایل‌ها ایجاد کنید، به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار در همه جا منعکس می‌شوند. با همگام سازی فایل های دراپ باکس خود به صورت محلی و آنلاین، می توانید به راحتی به این فایل ها در هر کجا دسترسی داشته باشید و راحت تر آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

  1.     فضای ذخیره سازی iCloud

iCloud فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر "اپل" است که می توانید آهنگ، عکس‌، فیلم‌، اسناد و موارد دیگر را به‌طور ایمن در آن نگه داری کنید. با iCloud، می توانید به اطلاعات خود در هر یک از دستگاه های خود دسترسی داشته باشید. حتی می توانید از iCloud برای کمک به یافتن دستگاه خود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آن استفاده کنید.

iCloud به شما کمک می‌کند مهم‌ترین اطلاعات خود را مانند عکس‌ها، فایل‌ها و نسخه‌های پشتیبان را بصورت امن و به‌رو، در همه دستگاه‌هایتان در دسترس نگه دارید. iCloud همچنین اشتراک گذاری عکس ها، فایل ها، یادداشت ها و موارد دیگر را با دوستان و خانواده آسان می کند.

iCloud شامل یک حساب ایمیل رایگان و 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان برای داده های شما است. برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر و ویژگی‌های اضافی، می‌توانید به iCloud+ ارتقا دهید.

 

فواید فضاهای ذخیره سازی ابری چیست؟

  •        عدم محدودیت فضا
  •        پرداخت با توجه به میزان مصرف
  •        دسترسی جهانی
  •        آسان
  •        امنیت خارج از سایت

 

 

معایب فاضای ذخیره سازی ابری چیست؟

  •        امنیت
  •        عدم دسترسی در صورت عدم وجود اینترنت (وابسته به اینترنت)

 

کلام آخر

فضای ذخیره سازی ابری یک روش بسیار عالی ذخیره اطلاعات سازمانی یا شخصی است که انواع بسیار زیادی دارد. اگر چه نگهداری از این طریق هزینه دارد اما ارزش پرداخت را در ازای مزایای بسیار زیادش مانند عدم محدودیت برای دسترسی، دارد. بنابراین ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

 

 

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری