راهنمای خرید هارد اکسترنال

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 37

هارد اکسترنال (External Hard Drive) یکی دیگر از ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات و دیتاها مانند رم و فلش است. هارد اکسترنال درواقع دستگاهی است که معمولاً به اندازه یک دفترچه می باشد و می‌توانید هر فایل یا برنامه‌ای را روی آن ذخیره کنید. اگر تا به حال از فلش USB استفاده کرده اید، پس از قبل تا حدودی با هارد ها آشنایی دارد. هارد اکسترنال همان فلش مموری اما بزرگتر و با فضای ذخیره سازی بیشتر است. وجود یک هارد در هر خانه ای الزامی می باشد. در این مطلب درباره ی هارد اکسترنال و کاربردها آن و همچنین راهنمای کامل خرید هارد اکسترنال توضیحاتی خواهیم داد.

هارد اکسترنال جیست؟

فهرست مطالب:

هارد اکسترنال چیست؟

 تفاوت های حافظه داخلی کامپیوتر و حافظه اکسترنال

مزایا هارد اکسترنال

معایب هارد اکسترنال 

نحوه ی عملکرد هارد دیسک اکسترنال چگونه است؟

چرا به یک هارد اکسترنال نیاز داریم؟

قیمت هارد اکسترنال

 بهترین برندهای خرید هارد اکسترنال

کلام آخر

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال درواقع همان هارد اینترنال کامپیوتر می باشد و تنها تفاوت آنها در ظاهر آنها می باشد. پس هارد اکسترنال همان هارد SSD و HDD است که داخل لپتاپ و کامپیوتر قرار می دهند. علاوه بر ظاهر هارد، تفاوت دیگر هارد اکسترنال و هارد کامپیوتر در این است که هارد اکسترنال دارای پورت USB می باشد.

اما هارد کامپیوتر نیازی به پورت یو اس بی ندارد زیرا باید به برد کامپیوتر وصل گردد. بنابراین هارد اکسترنال همان هارد داخل کامپیوتر است با این تفاوت که پورت ورودی ان از نوع یو اس بی است و همچنین ظاهری متفاوتی دارد.

تفاوت های حافظه داخلی کامپیوتر و حافظه اکسترنال

تفاوت اصلی بین یک درایو داخلی و خارجی در نهایت به موقعیت مکانی مربوط می شود. هارد اکسترنال دستگاهی است که به دستگاه وصل می‌شود تا فضای ذخیره‌سازی تقریباً فوری را بدون نیاز به باز کردن فضای ذخیره‌سازی داخلی رایانه شما و ارتقاء آن فراهم کند. درایوهای خارجی دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل حملی هستند که معمولاً برای ذخیره داده‌هایی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد استفاده می‌شوند.

در حالی که هارد دیسک های داخلی، از سوی دیگر، برای عملکرد همه رایانه ها به عنوان سیستم عامل مورد نیاز است و نرم افزارهای مهم معمولاً روی آنها از قبل نصب شده است. اگرچه امکان برداشتن درایو داخلی برای جایگزینی آن وجود دارد، اما برای کاربران آسان‌تر است که روی یک هارد اکسترنال قابل حمل سرمایه‌گذاری کنند تا ظرفیت لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را افزایش دهند.

نکته اصلی که باید به خاطر داشته باشید این است که یک درایو داخلی در رایانه شما تعبیه شده است، در حالی که درایوهای خارجی اینگونه نیستند.

 

هارد اکسترنال سیگیت

مزایا هارد اکسترنال

هارد اکسترنال قابلیت جدا شدن از کامپیوتر را دارد اما هارد داخلی کامپیوتر اینچنین قابلیتی ندارد. با توجه به ظرفیتی که براسا انها تولید شده اند می توانید با آنها از کل کامپیوتر خود یا برخی از فایل های مورد نظر بک آپ بگیرید.

بعد از اتصال هارد اکسترنال به کامپیوتر، نیازی ندارید برای انتقال اطلاعات به اینترنت دسترسی داشته باشید. بلکه باید با استفاده از رابط ها و کابل های اتصال و بدون حضور اینترنت می توانید این کار را انجام دهید.

برخلاف هارد دیسکی که در رایانه نصب شده است، هارد اکسترنال قابل حمل است و همچنین می تواند برای ذخیره فایل ها از چندین دستگاه استفاده شود.

استفاده از هارد درایوهای اکسترنال بسیار آسان و راحت می باشد و یک ابزار بسیار عالی و امن برای پشتیبان‌گیری از مهم‌ترین فایل‌ ها هستند.

همچنین هارد دیسک های اکسترنال در اندازه های مختلف از لحاظ ظاهری و همچنین فضاهای ذخیره سازی متفاوت تولید می شوند. قیمت هارد دیسک ها با توجه به انواع مدلهای مختلف و همچنین ظرفیتی که دارند متفاوت است اما بطور کلی هزینه چندان گرانی ندارند و خرید آنها صرفه اقتصادی دارد.

 

معایب هارد اکسترنال 

هارد اکسترنال ممکن است مانند هارد دیسک های کامپیوتر بعد از مدتی از کار بیفتند. همچنین به ضربه بسیار حساس هستند و با کوچکترین ضربه ای آسیب می بینند. همچنین احتمال خرابی آنها در صورت افتادن، تکان دادن و یا ریختن مایعات روی آنها افزایش می یابد.

 

نحوه ی عملکرد هارد دیسک اکسترنال چگونه است؟

اکثر هارد دیسک‌های خارجی (هارد اکسترنال) می‌توانند حداقل یک ترابایت (1 ترابایت) داده را در خود جای دهند. یک ترابایت معادل است با 1000 گیگابایت یا 1،000،000 مگابایت (MB). برای درک بهتر حجم وسیع ظرفیت هارد، گران‌ترین آیفون موجود در بازار را در حال حاضر تصویر کنید. این دستگاه تنها 512 گیگابایت یعنی حدود نیم ترابایت فضا دارد. و میانگین عکس گرفته شده توسط گوشی هوشمند حدود 2 مگابایت است.

یک هارد اکسترنال می تواند اسناد، رسانه ها، نرم افزارها و برنامه ها را در خود جای دهد. اساساً، اگر یک فایل در رایانه خود دارید، می توان آن را در یک هارد دیسک خارجی کپی کرد. بسیاری از هارد دیسک های اکسترنال نیز دارای برنامه های مخصوص به خود هستند تا به شما در مدیریت بهتر داده هایتان کمک کنند.

این دستگاه ها می توانند هر زمان که نیاز به دسترسی به آن داشته باشید، فضای ذخیره سازی فوری فراهم کنند. استفاده از هارد اکسترنال به سادگی وصل کردن یک سر کابل به کامپیوتر و سر دیگر آن به درایو است.

 بهترین برند هارد دیسک

چرا به یک هارد اکسترنال نیاز داریم؟

  1.      پشتیبان گیری از هر نسخه اطلاعات: داشتن هارد اکسترنال به شما این امکان را می دهد که از اطلاعاتی که در رایانه یا لپ تاپ خود دارید نسخه پشتیبان تهیه کنید. یک حادثه ممکن است در هر زمانی رخ دهد. بنابراین برای جلوگیری از از دست دادن هر چیز مهمی، به روز رسانی هر داده ای که دارید مفید است.

 

  1.      مالکیت داده های شما حفظ می شود: هنگامی که از تمام داده های رایانه خود روی یک هارد دیسک اکسترنال نسخه پشتیبان تهیه می کنید، مالکیت این عکس ها، اسناد و ویدیوها را همیشه حفظ خواهید کرد.

 

 

  1.      قابلیت حمل و دسترسی بیشتر به داده ها زمانی که آفلاین هستید: با درایو اکسترنال، حتی اگر آنلاین نباشید، قابلیت حمل و دسترسی بسیار بیشتری به همه چیز در رایانه خود دارید. این به این دلیل است که اندازه هارد اکسترنال بسیار کوچکتر از قبل است. بنابراین شما این توانایی را دارید که آنها را داخل کوله پشتی خود بیندازید و بدون توجه به جایی که در حال سفر هستید آنها را با خود ببرید. در نهایت، اگر برای مدت طولانی از اینترنت دور باشید، همچنان به همه چیزهایی که در رایانه شما ذخیره شده است دسترسی خواهید داشت.

 

قیمت هارد اکسترنال

قیمت هارد دیسک ثابت نیست و مانند هر محصولی براساس ویژگی هایی که دارد متغیر است. بعنوان مثال حافظه هارد از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت هارد است. مسلما هرچه ظرفیت بیشتر باشد قیمت نیز گرانتر می شود. همچنین طراحی ظاهری، برند سازنده، سرعت هارد و ... نیز از جمله عوامل مهم تاثیر گذار بر روی قیمت هستند.

 

بهترین برندهای خرید هارد اکسترنال

برند وسترن دیجیتال WD یکی از بهترین برندهای تولید کننده هارد دیسک اکسترنال است. این برند هارد های بسیار خوش دست و کوچک را در ظرفیت های بالا تولید کرده است که برای حمل و نقل بسیار مناسب هستند.

برند سیگیت Seagate یکی دیگر از برندهای معروف و با کیفیتی است که از حجم 1 تا 5 ترابایت را تولید می کند. استفاده از انها بسیار آسان است و وزن سبکی دارند.

یکی دیگر از برندهای بسیار عالی و معروف تولید کننده هارد دیسک خارجی، برند معروف ای دیتا (A Data) می باشد که هم در بازار ایران و هم در بازار جهانی بسیار پر طرفدار است.

همچنین دیگر برند معروف هارد اکسترنال وریتی (Verity) می باشد که در زمینه تولید تولید انواع حافظه حرفی برای گفتن دارد و بسیرا موفق بوده است. هاردهای وریتی در سایت خرید 20 در دسترس هستند و درصورت تمایل می توانید بصورت آنلاین آنها را سفارش دهید.

 

کلام آخر

هارد اکسترنال در کنار دیگر ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات مانند فلش و کارت حافظه و همچنین فضاهای ابری و مجازی مانند iCloud یکی از بهترین وسایل جهت بک اپ گیری از اطلاعات موجود در کامپیوتر است تا با استفاده از آن بتوانید در یک فضای امن اطلاعات مهم خود را برای همیشه نگه دارید. سعی کنید هنگام خرید بهترین برند و کیفیت را تهیه کنید تا بعدها در اثر آسیب هایی که به آنها وارد می شود، اطلاعات خود را از دست ندهید.

 

 

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری