نکات کلیدی و بسیار مهم در نوشتن مقاله اینترنتی

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش 51

نکات کلیدی و بسیار مهم در نوشتن مقاله اینترنتی

عنوان یا تیتر نویسی صحیح

یکی از مهم ترین نکات برای نوشتن یک مقاله، نوشتن تیتر و عنوان جذاب می باشد به طوری که بتواند مخاطب را ترغیب به خواندن کل مقاله بکند.درواقع موضوع و عنوان مقاله باید متناسب با نیاز و دغدغه مخاطب باشد تا بتواند کاربر را ترغیب به مطالعه مخاطب بکند. با جست و جو در گوگل می توان کلمات، موضوعات و عناوین پر تکرار که توسط کاربران بسیار جست و جو شده را یافت و عنوان مقاله خود را حول محور آن ها تایین کرد.

ویژگی های عناوین جذاب

1. عنوان و تیر شفاف و واضح و گویای مطلب مورد بحث مقاله باشد

2. باید صحیح و با دقت عنوان و تیتر را بنویسیم، چرا که مخاطب با دیدن موچک ترین عیب در عنوان مقاله از مطاله مقال منصرف می شود.

3.طولانی یا خیلی کوتاه نباشد. چون عنوان کوتاه نشان دهنده مقاله ای کوتاه و با محتویات کم می باشد، عنوان بلند حوصله سربر و نشان دهنده مقاله ای با محتویات اضافه و بی فایده می باشد.

4.از کلمات کاربردی استفاده شود تا مخاطب متوجه این باشد که مقاله کابردی و در جهت اهداف عملی می باشد. مانند: دلایل، روش، راز، استراتژدی، تکنیک، راهکار و ....

5. کلمات پرسشی و عنوان های پرسشی همیشه جذاب هستند پس از کلمات پرسشی مانند چگونه، آیا، چطور، چرا، چه وقت و.... استفاده شود و از مهم تر این که با ایجاد پرسش در عنوان حس نیاز به مقاله را در مخاطب ایجاد کنید

6.با استفاده از کلمات و جملاتی مانند لذت، عشق، ترس،غرور،رویا،تردید،کنجکاوی، و .... در جهت تحریک احساسات کاربران استفاده شود.

7. با استفاده از کمی اغرار و غلو می توان در عنوان و تیتر را حد قابل توجهی جذاب کرد.

8. مقاله باید طوری باشد تا کابر حس کند با نویسنده مقاله چهره به چهره صحبت می کند. پس از کلمات و افعال خطاب قرار دادن مانند شما یا انجام دهید استفاده کنید.

پاراگراف شروع یا لید

یکی از مهم ترین نکات بعد از عنوان نوشتن پاراگراف شروع یا لید هست. لید یا همان پاراگراف شروع مناسب بین 25 تا 35 کلمه می باشد که در نوشتن این پاراگراف باید دقت داشته باشیم تا با موضع و متن مقاله هماهنگی کامل داشته باشد. یادتان نرود در پاراگراف شروع از کلمات کلیدی حتما استفاده کنید.

با پرسش های خود در پاراگراف حس عقب ماندگی را به مخاطب القا کنید تا برای خواند ادامه مقاله جذب شوند. سعی کنید در مورد موضوعات بحث  و چالش برانگیز استفاده کنید و نظر اکثریت را زیر سوال ببرید.

بدنه یا متن اصلی مقاله

دقت کنید که در نوشتن بدنه مقاله حتما تحقیق کرده و با پشتوانه علمی یک مبحثی را مطرح کنید. مراقب باشید که مطالب دیگر سایت ها  و منابع را کپی نکنید و حتما متن را با زبان و ادبیات خود تایپ کنید. بدنه یا متن اصلی مقاله از لحاظ تعداد کلمه محدودیتی ندارد اما از نوشتن متنی کوتاه یا بسیار بلند پرهیز کنید. سعی کنید مطالب خود را تا حد امکان دسته بندی شده ارائه دهید تا متن شما یکنواخت و حوصله سربر نباشد. درواقع از تگ های h2 , h3 و متن پاراگراف استفاده کنید. تگ های h2 به صورت پیش فرض زیر عناون تیتر اصلی مقاله می باشد و  عناوین و بخش های اصلی مطلب به حساب می آید. تگ های h3 هم دیگر عناوین زیر گروه تگ  h2 به حساب می آید. از نوشتن مطالب بی مورد پرهیز کنید چرا که اصولا مخاطبین می خواهند به سرعت نطلب مورد نظر را یادبگیرند و از وقت کمی برخوردارند.

نوشتن متن با ساختاری منظم

متن مقاله می بایست متناسب با عنوان و تیتر اصلی، پاراگراف شروع یا لید و هدف مقاله باشد و از نوشتن مطالب غیر ضروری پرهیز کنید. برای اطمینان از داشتن و دادن اطلاعات کامل به مخاطب، مطالبی را که حذف می کنید را لینک سازی کنید و در مقاله دیگری به آن مسئله بپردازید.

از تگ های h1,h2, و h3 به ترتیب استفاده کنید.

جملات و عبارات مهم را بولد کنید تا مهم بودن آن جمله یا کلمه تاکید کنید که این کار باعث می شود جملات مهم در ذهن مخاطب بماند.

مطلبی با کیفیت و کاملا عمیق بنویسید

با پشتوانه علمی مطالب خود را ارائه دهید و منابع و مرجع اصلی خود را با لینک سازی به مخاطب ارائه کنید.

از آمار و نمودار استفاده کنید تا دقت بالای مطالب خود را به کاربران نشان دهید.

از نوشتن مطالب کلیشه ای پرهیز کرده و مطالب جدید و کابردی استافده کنید.

مقدمه چینی نکنید و مستقیم بروید سر اصل مطلب تا مخاطب خود را  خسته نکنید.

مطمئن باشید مطالب شما با جریانی خاص در جهت هدف و پیوسته و مزتب هستند.

مطالب را خوانا و قابل فهم بنویسید

سعی کنید با مطالعه و تحقیق اصول دستوری و نگارشی زبان فارسی را یاد بگیرید تا متنی حرفه ای را نگارش کنید. و البته متنی بدون ایراد و غلط املایی داشته باشید.

از لفاظی و استفاده از کلمات غلمبه و سلمبه پرهیز کنید. از واژگان واضح و شفاف استفاده کنید تا مقاله شما ساده و قابل فهم باشد.

حتما واژگان انگلیسی را به صورت خلاصه و ساده ترجمه کنید تا از مبهم بودن مطلب جلوگیری کنید.

حتما معنی کلماتی را که استفاده را می کنید را کامل و دقیق بدانید تا در رساندن مفهوم به مخاطب دچار اشتباه نشوید.

نقش تصاویر در مقاله ها

اغلب از تصاویر جهت گویا تر شدن مطالب و یکنواخت نبودن مطالب استفاده می کنند. شما نیز سعی کنید از تولید تصاویر جذاب مقاله های خود را جذاب کنید و از یکنواختی مقاله جلوگیری کنید. مراقب باشید هرگز از تصاویر سایت های دیگر استفاده نکیند چرا که گوگل کپی بودن تصاویر شما را شناسایی کرده و رتبه سایت شما دچار افت خواهد شد. هرجا که  حس می کنید تصویری برای بهتر رساندن منطور مطلب به مخاطب وجود دارد حتما از تصویر استافده کنید تا از قابل فهم بودن مقاله مطمئن شوید.

نتیجه گیری

اصولا وقتی مقاله ای به خوبی و قابل فهم باشد مخاطب احساس نیازی به خواندن نتیجه گیری نخواهد اما باز هم از نوشتن نتیجه گیری خوب غافل نشوید. نتیجه گیری در اصل می بایست مروری ساده و خلاصه بر کل مطلب باشد به طوری که یک شمای کلی از مبجث را به مخاطب بدهد و در نهایت کاربرد و نتیجه قابل استفاده از مطلب در عمل را به مخاطب نشان دهد.

فهرست

تماس با خرید 20

سلام مشتری عزیز ❤️

شما عزیزان می توانید در 24 ساعت شبانه روز به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید.

هر سوال یا مشکلی داشتی ما در خدمتت هستیم.

شماره های زیر را لمس کن تا ارتباط برقرار بشه :


☎️ دفتر مرکزی : 026-32216463

☺️ کارشناس فروش : 09121307603

✅ ارتباط در واتساپ : کلیک کنید


اگه خرید کردی و میخوای واریز کنی و فیش بفرستی :

☑️ شماره کارت و حساب های ما

☑️ ارسال فیش در واتساپ

پنل کاربری